fredag 28 juni 2013

HEMMA IGEN!

Så då var jag hemma igen efter en dag i Kungälv och begravning. Det var väldigt fint ordnat, även om det är en jobbig stund när man sitter där och funderar på livet helt för sig själv. Man får snabbt känslan att man inte är odödlig som man ibland kanske kan tro. Sedan är det jobbigt och tungt och se sina nära och kära ledsna. Det kom även tårar på mig men jag fick mig ett bryt när jag kom hem och skulle berätta allt för Per. :(

Kan man säga att det var en trevlig begravning? Ja, det kan man nog. Visst det var mycket sorg men samtidigt så fint allting. Det var ingen kyrklig begravning utan mer borgerlig i ett kapell kan man säga. Vi slapp höra allt om Gud och Jesus och heliga Maria. Vi fick istället höra allt om min Farbror Christer, vad han har gjort och inte gjort i livet. Blandat med musik som han gillade och låtar som passade in på detta tillfälle. 

Nu skall jag ladda om och försöka få ork att bada mina hundar. Har redan skalat ner det till fyra, så det blir en enkel match. Först lite mat i magen... Hittar ingen bra bild till detta inlägg så det får bli utan denna gången. Begravningar är ju inget event man fotar på, inte ens för bloggen!!

Inga kommentarer: