tisdag 4 juni 2013

PLANER

Alltså nu var det längesedan jag planerade lite, alltså kommande och framtida avels planer. Men idag har jag suttit och lekt på SKK's avelsdata och gjort olika kombinationer fram och tillbaka på mina Japanese Chins. Tror jag har kommit fram till hur och vad jag vill göra. Har även skickat iväg lite olika förslag till min "mentor", så det skall bli spännande och se vad jag får för svar. Blir det hiss eller diss!? ;-)

Kanske skulle jag sätta mig och planera även för Cavaliererna. Men kanske inte just nu, för nu är hjärnan helt proppad med en massa konstiga namn på Japanska. Får ta Cavaliererna en annan dag helt enkelt. 
Alltid skönt att ha lite idéer och planer klara när det väl skall till. För att leta upp hanar till sina tikar är inte alltid det lättaste. Man blir också väldigt kräsen med tiden har jag märkt. Det gäller att se utanför sin egna lilla box ibland. Det är så himla mycket man skall tänka på och baka in i kombinationen. Man kan bara försöka göra sitt bästa och sedan hålla tummarna och hoppas att allt går och blir bra! 

Inga kommentarer: