tisdag 20 augusti 2013

EN FIN LITEN HUND

VOUGES COPY CAT - "Cattis"
(Ch. Rosscrea Free Loader - Ch. Clopsville Cimarron)
Uttrycket "En fin liten hund" använder jag lite då och då. Men de menar jag att jag gillar hunden och att den har en fin helhet. Alla hundar har fel men man får inte bli blind för helheten och det som är bra också. Många tycker jag tittar lite för negativt på hundar, speciellt om de inte är deras egna.

Sen får man ju inte glömma felen heller, men "En fin liten hund" är en fin hund helt enkelt! ;-)

Nu när jag precis badade och fönade "Cattis" så kom givetvis tanken, varför har jag inte ställt ut dig? - Nä, för att jag inte har det, blev svaret. Lite kul att kunna ha "En liten fin hund" hemma som inte så många kanske vet om. Hundvärlden är ju hemligheternas värld. Man skall inte visa eller berätta för mycket om vad man har eller vad man tänker göra i framtiden. Är det inte lite så?

- Nä, nu skall jag fortsätta bada hundar. Två klara, fler att göra!! ;-)

Inga kommentarer: