måndag 23 september 2013

SOL

 
Idag är solen tillbaka, så himla härligt. Men med den numera så medföljer massor att göra då man blir lite begränsad när det regnar från morgon till kväll.

Så idag och jag stått och borstat igenom lite hundar. Vilket faktiskt var riktigt mysigt att bara stå där och prata med hundarna och bara njuta liksom. Ingen press och ingen stress då det inte är någon hundutställning runt hörnet.

Nu skall jag ut i hundgårdarna och röja lite. Det ser värre ut än vad det är då löven nu också fyller marken. Dessa löv har ju då också en liten tendens till att följa med hundarna in. Så det blir en runda med dammsugaren som vanligt. 

Herregud, att vara "hemmafru" är ju för fasen heltidsjobb. Men lyxen är att jag kan göra det i min takt och ta rast när jag vill och dessutom göra det jag vill. Vilket ibland inte blir så bra för då sparar man ofta på saker som man inte vill göra. Men det kommer ju en dag då man måste ta tag i tråkiga saker också. Men idag skall jag bara göra sån jag vill, så det så!!! 

Inga kommentarer: