tisdag 31 december 2013

GOTT NYTT ÅR!!

- Tänk, idag är den sista dagen på 2013. Ett år som inte riktigt varit vårt år när det kommer till hundarna. Så att lämna 2013 och rusa in i 2014 känns inte jobbigt alls. För 2014 kan faktiskt bara bli bättre!!

Egentligen kanske man skall skriva en liten årskrönika och sammanfatta året som varit. Men jag gör det nästa år istället. Känns som om man behöver lite tid för det då det hänt massor. Även om det varit tufft med hundarna så har det ju också hänt en massa roligt. Och mer roligt kommer hända 2014, och det ser jag verkligen fram emot!! 

Gjorde först ett nyårs kort på hundar men kände att guuud va tråkigt. Alla har sina små vovvar i sina kort. Så istället för att tycka dit några av våra hundar så satte jag mig och Per där lite sådär härligt ego. Man ser så mycket hundar hela tiden i alla fall...- Hahahaha... 

 
Men jag måste också tacka ALLA er som följt mig och bloggen under 2013. Det har varit hur kul som helst och jag hoppas att ni även tittar in då och då under 2014. Mycket har ju hänt och mycket har jag tagit upp. Förhoppningsvis så kan vi tillsammans ta det ännu längre under 2014. Finns massor med nya planer och idéer. 

Jag är glad att det har varit så mycket positiv respons under 2013, Inte alla bloggar som får det. För mycket kan vara känsligt och det finns alltid människor som tolkar in annat och retar sig på ditten och datten. Jag försöker se allt positivt och bara köra på precis som jag brukar och precis som den jag är. 

Inte bara bloggen som förhoppningsvis kommer utvecklas mer under 2014. Jag själv skall även ge mig på att utveckla mig själv lite på olika plan. Det är inget nyårs löfte, men jag känner att jag liksom vill mer och att jag vill vidare. Så några projekt kommer jag försöka ge mig på under 2014, då mest för mig själv. Men samtidigt är jag glad att jag har en härlig familj och goa vänner som jag vet kommer stötta och stå vid min sida hela vägen... 

Jag ser verkligen fram emot ett nytt år. Känns som om man liksom börjar om på en "clean start" och får nya chanser och nya möjligheter både att bli bättre och förbättra allt man kan göra mer och bättre. För vi kan alla både bli och göra bättre. Man lär sig hela tiden vad som kan förändras och förbättras. - Då på alla plan... 

Tänk nu på att skydda era 4-benta vänner ikväll. Raketer och sånt må vara vackert att titta på. Men det är inte alla som tycker detsamma. Rasta hundarna i god tid innan tolvslaget och sedan igen på natten då allt har tystnat. Håll dem då kort och i koppel så att de inte kan komma lösa på något sätt. För det är så himla tråkigt att år efter år behöva läsa att hundar har sprungit bort pga raketer. Så ta nu ansvar och skydda era bästa och er trognaste vänner. Eller ännu bättre, skjut inga raketer alls!! 

Vill nu önska alla ett riktigt - GOTT NYTT ÅR!!!! 

Inga kommentarer: