måndag 10 mars 2014

KRASSLIG OCH SEG

Hum, har känt mig lite halvkrasslig och seg i helgen. Känner mig lite sådan även idag. Hade därför ingen direkt lust att blogga om något speciellt igår. Men helgen var fullspäckad i alla fall.....

I lördags så var ju jag på en Salong i Göteborg och fixade lite. Hade tänkt blogga om det efteråt men det tog en sån jäkla tid, får blogga om detta besök senare.... När jag väl kom hem så var det bara att slänga i sig lite käk för att sedan slänga sig i soffan och kolla på finalen av Melodifestivalen.

Och vad skall jag då säga om den? - Hum, det var kanske bättre låtar som gått vidare än vad man trodde och tyckte innan, trots allt. Mina favoriter var Sanna som vann, och Alcazar men Helena var nog min personliga etta. Men så blev det ju inte, men det är ju helt ok det också. För i år har inte Mellon varit samma för mig som tidigare år. Den känns faktiskt lite tråkig, och det är ju för en schlager fjolla som mig inte så kul att behöva erkänna.

Men vi hade trevligt under tiden. Johanna och Billy var här och jag tror deras favorit var Ace Wilder. Så vi hade lite olika åsikter här hemma. Per tycker som jag att Helena var bäst och Hanna, vad gillade hon? Kanske var det Linus?

Söndagen kom sedan och Per drog som vanligt ner till Freeport en stund för att kolla så att det stod kvar. Jag passade på att bada hundar och de blev riktigt fina, nu när det är lite vår i luften. Sedan kom min äldsta dotter Madelene hit med pojkvännen Jesper en stund. Med sig hade de lite olika krämer och sånt som jag beställt. Så nu är det bara för Peter testkanin att prova sig fram..

Min yngsta dotter Julia har också flyttat hit för en period. Hon bor i vårt gästhus med sin hund Jacco som är "typ" en Rottweiler. Det har fungerat bra tills min granne ringde häromdagen och sa att det springer en lös Rottwelier utanför ert hus. - Ooops, tänkte jag!! Men han är så fäst vid Julia och de två är som ett tillsammans. Så att lämna honom där för att komma ner till mig och få lite frukost var ingen hit. Han hade helt enkelt öppnat dörren själv och var ute och letade efter Julia. Men men, han lär sig nog snart. Han är inte så gammal bara runt året så det är fortfarande mycket bus och jäkelskap i honom.

Inte för att bilden nedan har något med inlägget att göra men tyckte den var lite fin på lille "Uno" som nu börjar bli stora killen. Kanske snart dags att ta ut honom i en utställnings ring..... ;)

VOUGES ROIYARU SHARE-DO
(Ch. Aranel Kenzo - Vouges Roiyaru Nozomi)

Inga kommentarer: