onsdag 28 maj 2014

IMSE VIMSE ...


Vi har ju haft fantastiska och riktigt härliga dagar den sista tiden. Stor sol och klarblå himmel dag efter dag. Men nu tror jag det faktiskt kan vara slut på detta. För idag har jag varit på spindel jakt. Eller i alla fall spindelnäts jakt. De är ju inte så svåra att fånga eftersom de är kvar på samma ställe. - Hahaha... 
- Men Jesus, hur ofta kollar man uppe i taket och i hörnen hur det ser ut? 

Det är i alla fall något som jag missat den sista tiden märkte jag, i alla fall i vårt sovrum. För när jag såg dessa nät så undrade jag nästan hur stor denna mamma spindel som kanske bor där är. För av nätet att mäta så måste den vara massiv och GIGANTISK. Men med dammsugaren och några "vift" fram och tillbaka så var allt borta. Men jag är ju inte helt säker på att jag verkligen fick med mig själva mamma spindel. Så vad vill jag då nu ha i morgon om jag får väja. Regn eller mamma spindel i sängen...??

Inga kommentarer: