söndag 28 september 2014

EN VECKA

En vecka gamla - Tjej & Kille
(Ch. Vouges Roiyaru Toriko - Vouges Roiyaru Kesshi)

Idag är våra småttingar redan en vecka gamla. Jag skrev då de föddes att det hade kommit tre små stjärnor. Men tyvärr blev den ena tjejen en stjärna på himlen redan dagen efter. Hon var lite medtagen redan från födseln plus att de kom lite tidigt. De föddes i söndags men skulle inte kommit till förrän typ torsdag eller fredagen efter. Så egentligen skulle de bara vara några dagar idag. Det var lite kaotiskt den dagen så jag orkade inte blogga om det då..

Men så är det, och så blev det. Återigen vem har sagt att det är lätt att hålla på med hundar. Man riktigt känner både nerver och känslorna ända ut i huden, av många andledningar. Men de två som är kvar verkar starka och friska och går stadigt upp i vikt. Jag brukar inte väga valparna utan ögat ser liksom om allt är ok. Men jag blir så stressad av dessa små jappe valpar. Jag kan inte låta bli att springa där stup i kvarten och kolla så att de äter, blir tjocka och har det bra. Tiken vägde bara 88 gram när hon föddes men är nu uppe i 154. Hanen vägde 103 men har nu en vikt på 190, så de har nästan dubblat sin vikt på en vecka.

Det är svårt att förklara men det är inte riktigt som med Cavalierer... detta är nått helt annat men också något helt fantastiskt. Är så glad att jag har dessa två små kvar och mamma "Bella" sköter allt toppen trots att det är hennes första kull. Både hon och valparna verkar nöjda och trygga med sin samvaro. Skall bli så kul och spännande att få följa båda dessa små i framtiden......

- Kolla deras svarta näsor, de var redan svarta dag två!! :D

Inga kommentarer: