söndag 12 oktober 2014

MIN LÖRDAG!!

Min fredag blev inte riktigt som jag hade planerat men blev ju toppen i alla fall. Samma blev det med min lördag, den blev inte heller riktigt som det var tänkt, men den blev ju bra den också. Man kanske inte alltid skall planera så himla mycket, det blir ju bra ändå.

Per har varit riktigt krasslig i den berömda (och nästan dödliga) sjukdomen "Man-flu" i ett par dagar. I fredags kväll kände jag att, fasen nu är det min tur. Så när Per stack till jobbet på lördag morgon så tänkte jag faktiskt ta med mig "Kenza" och gå och lägga mig en stund igen. Det händer nästan aldrig att jag går och lägger mig mitt på dagen. Men det enda som gäller mot denna hemska sjukdom är ju faktiskt att sova. Vaken tid skall man ju servas både med kaffe, godis och annat...

Jag förberedde allt för de andra hundarna så att vi kunde gå och lägga oss. Men precis innan jag skulle ta med "Kenza" in i sovrummet så får jag se att hon sitter och tittar på mig med mega stora ögon i en ställning som om hon skiter...

CH. VOUGES ROIYARU CHUUGUU
med de första tre valparna

Jag fattade ju direkt att fasen, där rök min sovstund. "Kenza" har sina dygn denna helgen så jag var både beredd och redo på att hon skulle få valpar. Valpkorg, handdukar och allt man har var redan förberett. Så det var bara att sätta sig ner igen, sätta på en kopp kaffe till och sedan vänta på att den första valpen skulle komma.

"Kenza" var super-duper, sa ingenting och valparna kom som på ett pärlband. När första var ute och jag tog den för att torka den lite och se så att allt var ok. - Ja, då kom redan nästa.... Så det gick snabbt och "Kenza" var otroligt duktig. En efter en pluppade de ut och min "Man-flu" var som helt borta.

Som sagt allt gick bra valparna verkar starka och fina. Det blev tillslut 2 pojkar och 3 tjejer. Det konstiga just med tjejerna är att alla tre väger exakt på pricken 130 gram, så jämna och så lika. Killarna är några gram tyngre och den största väger 146 gram, om det nu är stort?

Jag vet inte men jag tycker detta men Jappar är så himla spännande. Återigen har jag parat två Vouges hundar och har då fått med alla mina första Jappar som "Sawa", "Kenzo", "Betty" och "Bubu" i en och samma kombination. Då pappa till valparna är "Chaplin", Vouges Roiyaru Negai.  Skall bli så spännande att följa dessa i framtiden.


På kvällen när jag städat undan allt och fått in "Kenza" med sina små i sovrummet så fick jag genast tillbaka känslan av min "Man-flu", den hade jag liksom glömt bort. Det var bara att proppa i sig några piller för att överleva natten och hoppa i säng. Natten har gått bra, men visst vaknar man när det piper till så jag har nog inte sovit så värst mycket i natt....

Så nu sitter jag här och undrar ju givetvis hur min söndag skall bli, men att känna sig lite krasslig hade jag ju i alla fall inte planerat....

Inga kommentarer: