onsdag 26 november 2014

DET HAR KOMMIT FLER....


Stolta föräldrar...
Maibee Perfect Touch of Charnvale - Ch. Clopsville Santa Clarita

Lilla "Rita", Ch. Clopsville Santa Clarita var ju också med oss i England på resa ett och kom med tillbaka på resa två. Hon gjorde precis som "Cattis", alltså satte igång lite för tidigt med sin valpning. Men hennes förutsättningar var och är så himla mycket bättre än för stackars "Cattis".

Valparna är bara några dagar så jag kanske inte skall ropa HEJ ännu. Men allt ser helt annorlunda ut. Sex starka, friska och hungriga små valpar. Dessa var också lite större än "Cattis" och alla vägde runt 200-210 gram. Ja, vad skall jag mer säga... jo, det blev fyra hanar och 2 tikar. Alla ser fina ut och har fina teckningar. En hane är kanske lite mindre men han kämpar på. Allt känns bara så himla spännande...

Just nu känns det som om jag och Per ligger och sover i en djungel. Jag menar sluter vi ögonen så hör vi djur överallt. "Cattis" och hennes två har nu flyttat över till Pers sida av sängen och "Rita" har tagit platsen bredvid mig. Det är varmt.... så ja, det känns som om vi ligger i en djungel under bar himmel. Har iof aldrig gjort detta men kan liksom numera tänka mig in i tanken hur det kan vara.

Första kvällen när "Cattis" flyttat över till Pers sida så blev allt väldigt ovant. Speciellt för Per som med ett jäkla ryck sprätte till och blev rädd då han såg något i ögonvrån på golvet röra sig.... - Hahaha... han är inte van att ha valpar på sin sida eftersom de alltid ligger på min. Jag har ingen aning om vad han fick för sig att det var som rörde sig nedanför hans säng. Men väldigt roligt blev det i alla fall...

Jag vet inte men allt känns väldigt spännande och jag har nu lite att titta på framöver. Men jag måste tacka Sue Mangham som äger "Elliot", Maibee Perfect Touch of Charnvale för att jag fick chansen att använda honom på "Rita". Han är förresten en kullbror till den välkända - GBCH. Maibee Make Believe. 

Stort tack också till Norma & Gordon Inglis för att ni hade kvar "Rita" och såg till att hon blev både parad och fick bo hos er tills vi gjorde "Roadtrip 2" för att hämta hem henne igen. Detta kallar jag teamwork när väldigt goda vänner ställer upp och hjälper till att förverkliga ens drömmar. England är ju inte nästgårds precis...

Som sagt, det har hänt mycket här den sista tiden, nya hundar och nya valpar och jag kan nog inte tacka alla nog för de förtroende och möjligheter jag fått. Nu är det min tur att knyta ihop säcken till jul....  ;)


Inga kommentarer: