onsdag 26 november 2014

F*KING HACKERS...

Idag ringde banken och frågade efter Per, jag gav tanten i telefonen hans mobilnummer och sedan tänkte jag inte mer på det. Har haft fullt upp här hemma idag med att möblera om bland alla valpar. Men när Per nu kom hem så tyckte han det var lite pinsamt då han tydligen inte kunde betala med sitt kort. Tur som var så var det inte så mycket han skulle handla så han hade cash så det räckte.

Jag frågade då om tanten från banken hade ringt, men det hade hon tydligen inte. Sedan såg han att han hade ett missat samtal. Precis då ringer tanten från banken igen och förklarar för Per att hans kort har blivit spärrat.

Någon i England har tydligen shoppat loss rejält och Per har nu ringt polisanmält allt och nu kan vi bara vänta på att pengarna kommer tillbaka på kontot igen. Nu är ju jag inte den som har koll på vår ekonomi men hade jag fått se nått kontoutdrag på att Per shoppat loss på lite över 70.000:- på juveler, plus lite annat. Ja, då hade jag nog börjat fundera på både det ena och det andra...  - Hahaha...

Nämen skämt å sido, detta är ju inte så kul när sånt här händer men vi får vara väldigt glada att vår bank Nordea upptäckte att något var riktigt fel och snabbt spärrade kortet. Så jag tror nog att Per tycker det nu är helt OK att han stod som ett fån på ICA.

Inga kommentarer: