fredag 20 februari 2015

IKEA


Idag skulle IKEA komma och leverera vårt nya kök. Lite jobbigt när man får tid att de skall komma mellan 09:00-15:00. Man vet liksom inte riktigt vad man skall ta tag i när man får ett sånt stort spann. Känns liksom lite dumt att sätta igång med något för då kommer de säkert med alla grejerna och då har man säkert hundar överallt och dörren måste vara öppen för att de skall bära in allt. 

Men fick nu precis ett samtal att de var här men att de kom i en alldeles för stor lastbil så de vågade inte köra in på vår lilla väg. Så nu har jag väntat hela dagen i onödan för nu kommer leveransen bokas om och kommer då istället i två små bilar på onsdag nästa vecka... 

Men det gör faktiskt inget, vi är långt ifrån klara med att få upp det nya köket i alla fall. Har ju inte ens beställt eller köpt nytt golv till köket. Allt tar liksom sin tid och på något sätt känner jag mig ändå lugn. Det får ta den tid det tar liksom. Dessutom skulle vi inte få hela köket idag i alla fall... det saknas några grejer som kommer om en vecka eller två.


Trots att dagen blev som den blev så har jag ändå hunnit med massor. För idag vaknade jag upp och min rygg känns faktiskt helt ok. Så jag har städat, tvättat och massor mer... kanske skulle jag passa på att bada mina skitiga hundar innan ryggen säger tack och hej igen...  

Inga kommentarer: