måndag 25 maj 2015

EKAR TOMT


Vårt vardagsrum ekar nu tomt och om jag förstått allt rätt så sätter renoveringen igång där om ca 2 veckor. Ser inte så stort ut men är ändå ca 45 kvm, så här kör jag lite piruetter numera på morgonen när jag vaknar. - Hahaha..  Just nu står bara två halvdöda växter kvar längst bort i fönstret. Sitter just nu och surfar runt och tittar på lite nya möbler eller om man kanske skall piffa till de man har med lite färg. Vi får se...

Det kommer i alla fall bli nytt golv, väggar och tak skall målas och lite nya lister och sånt. Skall bli så himla skönt att få tillbaka vardagsrummet och sofforna som nu står tillsammans med allt annat i det rum som sedan skall bli vårt NYA sovrum. Vårt gamla det vi har nu blir sedan ett gästrum.

Så när vardagsrummet är klart är det dags att börja renoveringen med vårt nya sovrum. När vi fått ur alla vardagsrums möbler. Känns som om vi nu fått ett bra "flow" och liksom bara följer strömmen nu runt i huset och dess renovering. Efter vårt nya sovrum är det dags för... eller jag kanske inte skall gå händelserna i förväg, men kan liksom inte riktigt hejda mig. ;)

Inga kommentarer: