onsdag 21 oktober 2015

3RD GENERATION

Igår hela dagen ägnade jag och lilla "Kiki", Ch. Homerbrent Chinki till att valpa. Allt gick bra men det tog lite tid, man kan säga att hon inte hade så värst bråttom med att få ut dessa fyra. Men med Viaplay på ena sidan och "Kiki" på andra sidan så flöt dagen och kvällen på riktigt bra.

Två pojkar & två flickor...

Natten har varit lugn och jag håller nu tummarna för att det skall gå bra. Jag vet inte men jag tycker allt är så smått och känsligt när det kommer till Jappar. Så kanske blir jag lite extra hönsmamma när det gäller dem. Cavalierer är på något sätt just i detta läget lite mer robusta.

Det blev sent igår så jag orkade inte mer än bädda rent och fint hos dem innan vi alla hoppade i säng. Så nu på morgonen har "Kiki" haft lite SPA och ligger nu ren och fin med sina små. Stolt pappa för första gången är vår "Uno", Ch. Vouges Roiyaru Share-Do vilket gör att 3dje generationen Vouges Jappar nu har sett dagens ljus.

Skall bli så himla spännande att följa dessa små knattar, det känns som om det var evigheter sedan vi hade Jappe valpar, fokus detta året har mera legat på våra Cavalierer. Kanske vänder det nu till 2016, vi får se... ;)

Inga kommentarer: