måndag 31 oktober 2016

SUPER NÖJD!!

Har idag varit hos bästa veterinären Inger Carlsson och hjärt-undersökt några hundar. Fick dela upp det lite och ta tjejerna på morgonen och killarna nu på eftermiddagen, annars hade det blivit lite trångt i bilen och jobbigt att få in alla på kliniken då hela 11 hundar idag har fått nya hjärtintyg. Det är stressig och jobbigt som det är i alla fall. Men riktigt skönt att Inger finns på kliniken här i Kungsbacka då och då. Den ligger alldeles vid Hede Fashion Outlet så väldigt nära och bra.... ;)

Hundar jag kollade:

- Ch. Rosscrea Free Loader - 11 år
- Ch. Vouges Charlatan - 10 år
- Craigowl Coaster - 9 år
- Ch. Clopsville Baileys - 9 år
- Ch. Clopsville Gin Rickey - 7,5 år
- Vouges Copy Cat - 5,5 år
- Ch. Clopsville Santa Clarita - 4,5 år
- Ch. Craigowl Salzburg - 4 år
- Ch. Aranel Infinity - 3 år
- Ch. Clopsville Mojito - 2,5 år
- Clopsville Loretta - 2 år

Alla hundar var UA (utan anmärkning) förutom de två äldsta gubbarna "Frankie" & "Teddy", de har nu fått små biljud. Först tänkte jag - Shit! Men sedan när jag satte mig i bilen och åkte hem så känns det ändå helt ok. De är ju ändå 11 & 10 år så vad göra. De var ju UA när de var 10 & 9 år så det får ju ändå gå i avel med de nya reglerna som vi får nästa år om man nu skulle vilja det. Det märks inget på dem att de skulle må dåligt på något sätt så det känns riktigt jävla nice om jag skall vara helt ärlig.


Jag är nu 5060 :- fattigare... men vad fasen gör det när man har guldklimpar i huset. Det är värt varenda krona...  ;)

Inga kommentarer: