lördag 27 februari 2010

DET LYCKADES!!

Tänk att "vi" klarade det!! "Riah", Ch. Clopsville Cimarron är som jag bloggade om tidigare inte den lättaste tiken att para. Vi har försökt de två senaste löpen. Då med "Teddy", Ch. Vouges Charlatan!

Nu denna gång provade vi med "Bailey", Ch. Clopsville Baileys och han fixade det!! Herregud, varför gick det nu? "Teddy" kämpade på lika bra som "Bailey", men kom bara in 1-2 cm, sedan studsade han ur. Vi trodde hela tiden att vi parade på fel dagar. Men om man inte kommer in kan det ju inte bli några valpar. Eller hur?

Beror detta på att "Bailey" har en lite minde "pillevipp"? Men det är ju inte storleken som räknas, det är meter per sekund. Eller, hur säger man?

Ha nu en trevlig lördag, själv skall jag bänka mig i soffan och Melodofestivalen, kanske blir det att hålla i fjärrkontrollen så att man inte missar vad som händer Svenskarna i OS, speciellt Charlotte Kalla mfl. Guld igår, Not bad!!

Det här med Melodifestivalen. Måste nog säga att kvaliteten inte är den bästa i år. Hur tänker de som väljer ut låtarna och sitter i den juryn, och vilka är dom?? Det skulle jag vilja veta!! Jag som annars bara ÄLSKAR att sitta och njuta av detta fenomen. Men det har verkligen inte varit samma glädje i år som tidigare år.

4 kommentarer:

nitsirk sa...

Riah är kanske bara lite mer noga med vem som får komma till? Skoj att det funkade med Bailey och grattis till en lyckad parning!

Jag är också lite besviken på festivalen hittills i år. Men jag tror att det vänder ikväll.

Nemoroses nya sa...

Super GRATTIS till att Ni klarade det.
Nu blir det en spännande väntan.
Kramen

Camilla sa...

Riah är kanske en riktig dam ;)
Skämt åsido, kul att det lyckades, nu är det bara att hålla tummarna!

Anna Anell sa...

Nu blir det spännande dagar. Om det blir en valpkull kanske en av dessa gullungar vill bli vår?