fredag 24 augusti 2012

FREDAG IGEN!!


Jag vet inte men jag tycker att veckorna bara rusar iväg. Sista tiden känns som om allt bara svischar förbi. Fredag idag igen och dags att göra allt man nu gör på fredagar. Som att städa lite extra inför helgen så att man kanske slipper städa så mycket lördag och söndag. Men slipper vi hundfolk verkligen undan detta på helgen?
Ok, väder här just nu så jag skall ta pojkarnas gårdar och rum nu på morgonen tänkte jag, så är det klart. Sen är det bara att jobba sig vidare inåt så att man tillslut hamnar i soffan ikväll med lite fredagsmys.
I helgen skall vi ge oss ut och kolla på färg. Färg att måla om vårt gästhus och det pytte lilla uthuset i. Funderar på om jag skall måla det i ganska mörkgrå och sedan vita knutar. Även byta ut stuprännorna till silver färgade varianten och lite nya mer moderna utelampor också i silver. Eller kanske skulle man ha infällda spottar runt huset?? Skall även kolla på ett sådant där litet tak som man kan sätta ovanför ytterdörren. Kollade på nätet och det finns ju massor med olika sådana.  Hum – bara ge sig ut och kolla in vad som ser bra ut.
Känns bra att det börjar ta form även med lite renovering här hemma. Så om man inte har nog med en massa projekt så varför inte starta ett till. Kanske skulle jag även behöva ge mig ut och leta efter en ny kennelhjälp. Den jag precis hade tyckte Per var så bra så hon jobbar numera på Freeport!! Ja, ja… är glad för hennes skull att hennes karriär gick så fort. Från att plocka skit till…..  ;-)

Inga kommentarer: