måndag 24 september 2012

HÖSTEN!!


Asså hösten är rätt fantastisk ändå. Även om i alla fall jag känner mig lite lurad på en härlig sommar i år. Idag har det varit fantastiskt väder och jag har städat och debutkört min vita riddare. Funka bra som attans!! Hundarna har kunnat ligga ute och efter husväggen och de har verkligen lapat sol. Detta hade jag också behövt men man får passa på och fixa inne medans de kan vara ute en stund.
Hösten för mig är mys. Stora, tjocka lite ”oversize” tröjor och en skön halsduk. Myspys brallor och raggisar på. På kvällen tända en massa ljus och njuta i soffan under en fluffig och gosig filt. Finns massor med mys man kan hitta på under hösten, bara fantasin som sätter gränser. Eller hur, kan det bli bättre?
Jag försöker i alla fall tänka lite så. Men regnar det så får jag faktiskt lite panik. Dagar som denna är underbara då luften är så frisk och fräsch. Träden skiftar i alla färger och japparna jagar löven som sedan fastnar i deras yviga svansar..

Inga kommentarer: