tisdag 11 december 2012

ÅH - SÅ KRÅNGLIGT DÅ!!!

 
Maj Gaad, jag trodde nog i min enfald att det skulle bli mycket enklare att importera/exportera eller bara resa med sina hundar nu när det i stort sätt bara behövdes ett pass och en rabies vaccination gjord minst 21 dagar innan avresa. Men nu har det tillkommit en massa blanketter typ; E9.162 och E9.163 mfl. Dessa måste sedan fyllas i av och med en veterinär.

Varför göra det lättare när man kan göra det väldigt krångligt. Dessa blanketter går inte heller att ladda ner från nätet utan måste beställas och få hemskickade.

Detta gör mig helt förvirrad och jag fattar inget = Nada!! Dessutom om jag har förstått allt rätt så gäller detta bara svenska hundar som skall resa eller hundar som kommer till sverige och sedan bli svenska, alltså importer. Vad är vitsen med alla dessa blanketter. Är det inte typiskt "Blankett Sverige" så säg!!

Har precis suttit och läst högt på Jordbruksverkets sida för Hanna och Per och som vi har skrattat. Herregud säger jag bara, gå in och läs HÄR om ni vill ha ett gott skratt såhär på en tisdag! Det är nämligen skillnad på handelsdjur, fraktdjur och sällskapsdjur..... så se nu till att fördela djuren rätt i era bilar när ni skall på utställningar i Europa i framtiden!! :D




Inga kommentarer: