lördag 8 december 2012

FILMTAJM!!

En sån skön lördag vi har haft. Varit ute och shoppat lite på förmiddagen. Sedan hem och fixa lite mat. Sen tittade vi på en film. Sen fixa lite mat. Sen tittade vi på en film. Nu skall vi fixa lite fika för att sedan titta på Darins dag i "Så mycket bättre".

 
Min lille vovve kom inte hem från djursjukhuset idag. Som det ser ut nu så kommer han troligtvis hem imorgon. Hum - lite jobbigt då man inget kan göra mer än och vänta. Önskar att man kunde göra mera för honom än att ligga hemma och titta på film.

Och just det, efter att vi fångade fredagsmusen igår kväll så satte vi upp några riktiga musfällor över natten. Imorse kunde vi skåda vår jaktlycka. Huuu... Två till, fast dessa var vi kanske inte riktigt lika snälla mot eftersom de nu är döda. Fredagsmusen släppte jag ju så snällt ut igår kväll.

Tänk att det känns mera rätt att döda möss i hemmet än de som används till olika tester i djurförsök. Sist när jag gjorde botox så fick jag minsann veta hur många möss som hade dött för att framställa botox. Men att köpa råttgift och gillra fällor är ok? Dubbelmoral?

Skit samma, jag vill inte ha dem hemma hos mig. Vill ha min soffa och resten av huset ifred från möss. Just nu står "Ada" och stirrar in under diskbänken i tvättstugan. Kan min jakthund ha fått spår på mus tro?

Inga kommentarer: