fredag 7 december 2012

NU TAR JAG FREDAG!!

Veterinären ringde runt 5-tiden och berättade att han blir kvar tills imorgon. Men de kunde inte riktigt hitta varför han inte återhämtar sig som han borde. Hum - får hoppas att de hittar vad som kan fela under kvällen. Han får i alla fall nu dropp med vätska och näring. De har dessutom satt in antibiotika.

När väl de efterlängtade samtalet kom så kan man fortsätta med sina vanliga rutiner. Alltså man slipper sitta och passa och vakta telefonen. Jag sa till Per att om jag matar hundarna så kan väl du åka och köpa lite Fredagsmys. Sagt och gjort ....

Men när jag skall mata hundarna vad får jag se då? Jo, en "Koko" som har skitit ner sig. Så efter matandet så var det bara att slänga honom i badet. Sedan var det bara och föna honom torr också. Lite kallt ute för att inte vara torr. Kändes som en helt vanlig fredags kväll. Alltså då när man åkte på utställningar. För då stod man ju där oftast på fredagar timme efter timme och badade, fönade och fixa hundar. Men en liten "Koko" var gjord på ett tjillevips, så nu äntligen tar jag fredag!! ;-)

Inga kommentarer: