torsdag 7 mars 2013

SLUTA RÖKA!?

 
Hoppsan - Per kommer idag hem och säger att han har bestämt att han skall sluta röka just på pricken den 8:de april. Lite konstigt datum kanske, ingen aning om varför just den 8:de. Skit samma, men jag blir alldeles stressad, och tänker bara - vaaaa?!

Nu måste kanske jag också sluta. Har tänkt på detta väldigt länge, kanske för länge, för hur länge behöver man tänka egentligen? Men redan den 8:de april, och just den 8:de. Nästan mer konstigt än just detta med att sluta röka.

Egentligen är detta ett toppen beslut, för att röka är ju faktiskt inte speciellt bra. Men så har vi detta med karaktär, klarar man? Kan man verkligen bara bestämma ett datum som den 8:de april, är det verkligen så lätt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut sluta... tänk bara på din farbror så vet du att det är en bra idé. ...
Anledningar:
Hälsa
Nära och kära
Lukten ( rökare luktar illa....)
Finns massa bra anledningar....
KRAM M

Anonym sa...

Varför ett datum så långt fram? Jobbigt att gå en hel månad och våndas för den dagen, tror jag.
Mitt förslag: Rök upp de cig ni har hemma, men köp inga nya! När de är slut så inträder rökstopp. Punkt.
Undvik då äta och dricka sånt som du förknippar med cig (alltså morgonkaffe och cig? Byt ut mot mjölk och datorn eller nåt. Ta en liten kanelbulle om det kniper).
Har själv lyckats sluta så här. Men jag är övertygad om att jag är som en alkis - kan aldrig mer smaka en enda cig för då är jag tillbaka som rökare igen.
Hur det går? Kanonbra! Mycket lättare än jag kunde tro. Och så mycket pengar man får över. :-) Men se upp med humöret, sorgen och vikten.
Ingen annan kan få en att sluta röka, bara man själv.
/fd bolmare