söndag 9 juni 2013

ATT PROVOCERA...

..eller att bli provocerad!!
- Hahahaha.. Läste precis en blogg som fick mig att skratta högt. Tänk vad lätt provocerade vissa människor är. De retar upp sig på minsta lilla och läser egentligen hur de vill och vad de vill och inte vad jag egentligen skriver. Fast jag skall villigt erkänna att det kanske lite var tanken. För jag älskar ibland att provocera och röra om i grytan då och då. Det har ni säkert märkt!! ;-)

Jag måste säga att jag ibland kan bli lite förvånad över hur mycket bittra bloggar och människor det finns. Herregud, vad folk slösar med sin energi egentligen. Dags kanske att använda den till något positivt istället för att sitta och granska med lupp vad andra gör. Men skall man granska så kanske man skall läsa och granska allt och på rätt sätt.

Inlägget jag skrev hittar ni HÄR. Har också förstått att många har fått för sig att jag i detta inlägg har syftat på någon speciell person. Men missade ni raden där jag skrev att det inte var riktat till någon personligen. Så NEJ, jag har inte syftat eller riktat något inlägg mot en av mina absoluta bästa vänner. Var någonstans i inlägget står det att jag inte tycker att sjuka människor som behöver stöd och hjälp ekonomiskt inte skall få det? Jag bara undrar vad ni läser ibland.

Jag har ju givetvis syftat på människor som INTE är sjuka utan låtsas att de är sjuka för att kunna få stanna hemma och hålla på med sin hobby och då få den finansierad av staten. Vad det verkligen så svårt att förstå?? Jag har aldrig sagt att om man är sjuk och har hund så skall man inte få rätten till bidrag. Är man berättigad till stöd så är man. Det är ju inte jag som beslutar vem som skall få och vem som inte skall få. 

- Men ärligt, det finns massor med människor som nyttjar systemet på fel sätt och det är bara sanningen. Inget konstigt alls, men - ALLTID RETAR DET NÅN!!! ;-)

Ha nu en fortsatt underbar söndag!!

Inga kommentarer: