torsdag 6 juni 2013

HUR FIRAR MAN?

Ställde ju frågan i förra inlägget men det kom inga förslag på hur man firar Nationaldagen. Jag ser ju att det är många som läser men ingen skriver. Helt ok, jag vet inte heller hur man firar denna dag. Vi får kanske fråga norrmännen istället hur de gör den 17 maj, de verkar vara proffs på detta med att fira sin nationaldag.
Jag menar på jul är det paket, julskinka och en massa mat. Nästan samma på påsk fast man lägger till lite mera ägg och kyckling tema. På midsommar är det jordgubbar, nubbe och sill som gäller. Nyår tar man champagne och skjuter raketer!! 

Men vad gör svenskarna mer än numera vara lediga den 6:e Juni? Är det kanske lite en mix av alltihop? Per är i alla fall iväg nu och handlar lite mat. Själv har jag precis matat hundarna och sitter nu och njuter på altanen. - ÅH, det kanske är det man gör idag, bara njuter. Njuter över att vara svensk och bo i ett just nu soligt och fint väder. Ja, så får det bli. Idag skall jag bara njuta.... ;-)

Inga kommentarer: