måndag 7 oktober 2013

FLEXIBEL

- Asså shiiit, somnade på soffan efter att ha sett morgondagens program av Svenska Hollywood Fruar. Jag vet inte men jag måste bara säga att jag tycker Siv Cotton är för härlig. Hon är så öppen och så glad och har liksom en "lev livet" attityd. Gillar människor som har kul och tar vara på sin tid och har en skön inställning till livet. Precis som även Miss Britt Ekland verkar ha. Maria blir nästan lite beige och blek i denna säsongen. Gunilla är Gunilla och kan egentligen bara beskrivas som bitter och negativ till allt och alla. Alltså raka motsatsen till Siv Cotton.

Känner mig just nu lite snurrig efter att precis ha vaknat. Inte bra egentligen att somna på soffan såhär sent, speciellt inte efter att ha sovit dåligt i natt. Men det kanske var därför jag somnade.... 

Hum - jag fick inte ihop alla jäkla trådar idag, som jag hade hoppats på. Hoppas jag kan få klart det sista till imorgon bitti. Är faktisk pytte lite irriterad att jag inte kunde få den sista puzzel biten på plats idag. Hade typ bara behövt ett få ett litet ja eller ett nej. Men att få vissa människor att bara vara ett uns lite flexibla är verkligen inte det lättaste. Men funkar det inte så får jag ta ny sats och försöka en annan gång. Inget mer med det...

Men om det nu går och allt funkar så kommer inte denna vecka inte bli som en vanlig vecka. Lite också med tanke på att jag skall till Klinik 34 mitt upp i allt på torsdag. Vissa veckor händer inget och vissa veckor händer allt. Men det är egentligen bara kul när man tänker efter, skulle vilja ha det såhär varje vecka. För jag heter flexibel i mellannamn. Så för mig är det inga problem.
Per kom idag hem med fem nya skjortor, alla jättefina. Plus tre halsdukar och en liten fluga som kanske kan vara bra att ha någon gång. Nu är jag varken en slips eller en fluga kille. Men nån gång kanske jag kan offra mig för konstens skull. Men en gosig och varm halsduk är ju alltid nice att ha nu när vintern snart är här, eller hur?

Nähä, här blir inga barn gjorda. Nu skall jag få ut lite hundar inför natten och sedan se till att alla kommer i "säng" för att sova. Själv börjar jag känna mig lite pigg nu, undrar om jag kommer somna sedan.... 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, stackare. Och tänk om du dessutom skulle arbeta som de flesta andra som har hundar som hobby.

Anonym sa...

Oj bitter kommentar eller ironi ?
Svårtolkad ...

:))
Erica

Vouges sa...

Hahahaha... :D

Anonym sa...

Kanske svårt det där med hemma man, hade du varit hemmafru eller gått på bidrag hade inte någon reagerat ����
Erica

Vouges sa...

Erica, du vet väl att det finns människor inte har något eget liv. De skall reta sig och störa sig på allt. Till och med offra lite av sin tid och energi och skriva onödiga kommentarer, men. - who cares?

Jag har ett TOPPEN liv!! :D