måndag 21 oktober 2013

MÅSTE HA APP

 
I helgen så fick vi en ny app installerad i våra iPhones och iPad. Denna app heter "Enlighter" och med den kan man typ skissa upp sitt hus eller lägenhet och markera ut alla elektroniska saker som typ lampor. Sedan behöver man en sensor eller nått och när allt är klart kan man med sin iPhone både tända och släcka lampan man har på bordet i hallen, fast man ligger i soffan.

 
En perfekt app för den late och jag vet inte hur jag har klarat mig utan denna app i HELA mitt liv. Men ok, det finns kanske något som jag kan tänka mig att använda denna till. Vi går ju mot mörkare tider och man kanske då glömmer att tända för hundarna när man åker hemifrån. Då kan jag ju tända för dem fast jag inte är hemma. Kanske tänder fler lampor så att det ser ut som om vi är hemma, vilket håller tjuvar borta. Eller man kanske är osäker på om man verkligen drog ur strykjärnet. Ja, finns ju massor egentligen...

Eller jag vet inte, kanske är det inte en måste ha app i alla fall. Men har man en prylbög här hemma så har man och då får man ibland uppleva teknikens under!! - Hahaha....


 


Inga kommentarer: