tisdag 26 november 2013

THE 3B'S

Igår fick jag lite känslan av att storken kanske snart är här, just nu så flaxar den någonstans på väg hit. Så igår gick hela dagen till att fixa och dona så att mina tjejer som skall få valpar har det bra. Fick liksom bygga fram ett helt BB fast plus ett B, då det gäller "Baby", "Bombie" och "Barbie" som då utgör trion "The 3B's"!

 
Helt galet att alla tre är dräktiga och jag känner redan nu att mitt julpyssel i år är klart. Kommer inte bli några lyktor, smällkarameller eller pepparkakor i alla fall inte för min del. Kommer ha fullt upp med annat i år tror jag. 

Än så länge är allt lugnt, och vi har nu myst hela morgonen i mörkret och av tända ljus. Alla är lugna och det är lite mysigt att se dessa tre tjejer tillsammans. Som en egen liten mamma grupp kan man säga och då i tre olika färger. Skall verkligen bli spännande och se vad som kommer ut.  

Först ut är "Baby", Vouges Million Dollar Baby (Ch. Clopsville Jack Daniels - Ch. Vouges Ruthie) som är beräknad till slutet av veckan. Hon är parad med en tysk importerad ruby hane som heter El Bandito Du Chateau Noblesse. Så här kan det ju då bli både Black&Tan och Ruby valpar.
 
Sen är det dags för "Barbie", Vouges Wedding Song (Ch. Clopsville Baileys - Ch. Vouges Delicious). Hon är parad med vår gamla gubbe från England. "Frankie", Ch. Rosscrea Free Loader. Så här kommer det bara bli blenheims. 
 
Sist ut är "Bombie", Vouges Zombie (Ch. Clopsville Baileys - Rosscrea Simply Red) är också parad med en hane från England. Nämligen Catemmsal Just Another High som är Black&Tan. Så här kan det då också bli både Ruby och Black&Tan. 

Tycker själv detta skall bli så spännande. Men samtidigt lite vemodigt, mest då detta troligtvis är mina sista helfärgade valpar. Min första black&tan fick jag -88 och jag känner lite att det är dags att dra ner på tempot. Att ha Cavalierer i alla färger och då också kunna göra något bra kräver mycket jobb. Jag vill i framtiden mer fokusera på mina Jappar och Blenheim och kanske en och annan Trefärgad Cavalier. Känns som det är nog med bara det. Vi får se hur det blir men jag är ändå väldigt nöjd med detta beslut, dags att göra lite annat än bara hund. Ibland känns det faktiskt som om det kanske är läge att dra ner på allt! 

Så efter dessa kullar lämnar jag över min helfärgade fackla till Kari och Dan på Glittertinds. Jag vet att de kommer både bevara och förädla det arbete jag redan har gjort. Så det känns både tryggt och riktigt skönt!  

Inga kommentarer: