måndag 23 december 2013

GOD JUL

Gick upp ganska tidigt idag, och har nu suttit med en kopp kaffe och myst i mörkret lite för mig själv. Brukar alltid sitta med min iPad på morgonen och kolla in de senaste nyheterna. Hittade denna rubrik som denna morgon verkligen fångade mitt intresse. :)

 
Nu är det dan före doppare dan. Men vi har redan börjat jula oss lite. Igår var vi hos min mor och far, och idag skall vi hem till Pers föräldrar. Bättre att sprida ut det lite så att det inte blir så stressigt. Man skall njuta och ta det lungt över julen, finns allt för många som stressar och skall göra allt på samma gång imorgon. Stress har man ju ändå i sin vardag, varför även ha den när man är ledig? 

Vi delar upp det lite och skall bara njuta imorgon och sedan på juldagen kommer alla hit. Våra barn med respektive, våra föräldrar och även min farmor och faster. Precis som det brukar, har blivit som en liten tradition att på juldagen ha en mini julafton hos oss... 

Nu är vi i stort sett klara med allt. Dagen igår innehöll också en massa shopping, och vi skall ut en liten sväng idag också, sen får det faktiskt räcka. Vi säger varje år att vi skall ta det lungt med att spendera, och vi har faktiskt verkligen försökt med det och det känns som om vi tar bort och drar av massor. Men ändå blir det både dyrt och massor att fixa med i alla fall. Tror inte vi är ensamma om att säga att i år köper vi inga julklappar, i år tar vi det lungt med allt. Men av nån konstig anledning kan ändå inte låta bli. Men ja ja... Det är bara jul en gång om året!! 

- God Jul!!

Inga kommentarer: