lördag 21 december 2013

MER ETTOR...

Såg häromdagen att även topplistorna på Cavalierer nu är klara. Stort grattis till alla vinnare, jag vet vilket hårt arbete det är och jag beundrar verkligen er alla!!

För jag kan ju inte direkt säga att jag har kämpat i år. - Hahaha... Var vi ens på sju utställningar i år? Kanske var det på pricken sju, jag har faktiskt ingen aning. Men de utställningar vi i år har åkt på har varit mest för att få komma ut och lufta oss lite. Träffa vänner och ja, ni vet ha med sig fika korgen och ha lite picknick i det gröna.

Har varit riktigt trevligt att göra detta då jag verkligen inte har känt varken någon press eller stress. Bara njutit och haft kul. Men något som varit lite extra kul i år har varit när mina vänner har vunnit. Jag har följt allt hela året och det har varit lika spännande och roligt som om man själv var på plats. 

Sen måste jag verkligen tacka alla våra valpköpare som har varit ute i ringarna med sina Vouges hundar. Så kul att det gått bra för er och ni har alla gjort mig både stolt och glad många gånger under året. Som uppfödare så klarar man sig inte utan sina härliga valpköpare, då på alla plan. Gäller inte bara i utställningssammanhang. Men eftersom jag själv knappt var ute så har jag verkligen Er att tacka då Vouges Kennel hamnade som - 4:a ÅRETS UPPFÖDARE. Ingen nämnd ingen glömd, ni vet alla vilka ni är.

Stort grattis också till er som kanske inte har en Vouges hund men ändå en som kanske är efter någon av våra hundar. Lika kul det att se att våra hundar gör sig bra i olika kombinationer och konstellationer.
 
CH. CLOPSVILLE BAILEYS
(GBCH. Aranel Cosmic - Clopsville Rioja)

Detta gjorde ju så att vår "Bailey", Ch. Clopsville Baileys blev ÅRETS AVELSHANE 2013. Och då kanske man också skall säga att detta blir man inte pga att man har producerat flest valpar under året. Vill ju inte att det skall bli missförstånd. Nä, utan detta blir man för att man har avkommor som har vunnit mycket och då hamnat högt på listorna. "Bailey" blir redan 7 år nästa år och har hittills "bara" haft 13 kullar fördelat på 56 valpar, enligt rasdata. - Congratulations to his breeder, Jean Sailsbury, UK!!

När vi väl var ute dessa få gånger i år så hade vi med oss vår otroligt härliga "Ruth", Ch. Vouges Ruthie i veteran klass. Så himla härligt att få ha med henne och visa att hon fortfarande håller stilen. Hon är ju trots allt mamma till vår "Jackson", Ch. Vouges Invincible som var en av topphundarna för några år sedan. Sen behöver jag kanske inte säga mer, ni förstår nog vad jag menar, - say no moore. "Ruth" slutade sitt år och sin fina karriär som ÅRETS VETERAN 2013, och årets Black&Tan tik om det nu finns nån sån titel. Njuter just nu av att titta på hennes lille barnbarn, Vouges Johnny Cash ligga i valplådan tjock och go 2,5 veckor gammal. 

CH. VOUGES RUTHIE
(Ch. Vouges Hanky Panky - Lemitess Chanina)
 
Stort tack till ALLA, och stort grattis till ALLA. Nu kommer snart 2014 som ger oss ett nytt år och med nya insatser då alla dessa listor som finns startar om på noll. Önskar er alla ett stort lycka till och God Jul och Gott Nytt År!! :-)

Nu släpper vi allt vad topplistor heter, för idag börjar istället jakten på julklappar och julen.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till alla framgångar, med gamla som unga, Jättebra!