lördag 14 december 2013

SLAPPAR DAG

Idag har verkligen varit en slappar dag. Har inte fått gjort många knop idag vill jag lova. Mest bara lullat omkring och inte gjort nått. Vet inte om man egentligen skall kalla det för slappar dag. För ibland är det faktiskt underbart att inte göra någonting och inte ha något planerat eller massa måsten. Så istället har jag och Per mer haft en riktigt - skön dag.

Har tittat på några avsnitt på serien "White Collar", somnade i soffan vilket är lite nice. Känner att jag nu börjar komma tillbaka som människa igen efter allt som har hänt det sista. Även "Noomi" gör raska framsteg och hon fick sig ett behövligt bad idag. Så nu är hon så gott som ny igen. Hon skall ta sina stygn på torsdag. Sen hoppas jag att hennes hemska resa är över på ett bra tag. Valparna, ja där är det full rulle. Skall försöka fota dem nån dag.


Fast vädret idag, vad skall man säga? Det är det verkligen tråkigt. Kan inte bli annat då det bara är mörkt, grått, blött och dystert. Hundarna vill knappt inte gå ut och det är nästan så att jag inte vill släppa ut dem heller. För fasen vad blött och skitigt allt blir... 

Nä, skall vi ha vinter här i Sverige så skall det också vara snö och minusgrader, annars kan vi ju lika gärna hoppa över vintern och gå direkt från höst till vår. Skulle passa mig utmärkt om det gick att ändra på det. Nu går ju inte det så det är bara att gilla läget eller typ flytta till ett land som kanske har det mera så. Skulle jag få den möjligheten, ja... Skulle inte tveka en sekund !! 

Har idag också börjat skissa lite på hur vår jul kan komma att se ut, gäller att få ihop allt med hundar och valpar. Även börjat lista lite inköp så som julklappar och annat. Har ännu inte gjort något, men det är ju några dagar kvar till jul. Konstigt nog så hinner man alltid och får alltid en jul oavsett när man börjar fixa och dona. Så varför stressa när man kan ha en dag som vi har haft idag!! ;-)

Per är nu och handlar lite och sen skall vi nog slänga oss i soffan igen och kolla på någon film eller nått. Riktigt skönt att burra ner sig i soffan när det är som det är utanför. Vad sjutton hade man gjort en dag som denna om man inte hade haft någon Tv?

Inga kommentarer: