torsdag 16 januari 2014

BRA INITIATIV

Blir så glad när människor kommer på så bra idéer om att hjälpa andra som verkligen behöver. En insamling har startats och kallas för "Cavalierägarnas Barnbidrag" genom SOS Barnbyar. Jag vet inte vem som startade detta men jag tycker det är en bra ide som behöver uppmärksammas.

Jag har nu bidragit med ynka 100 kr och jag hoppas att NI också häger på. Man behöver ju kanske inte vara Cavalierägare, är säker på att oavsett ras man har hemma så är alla bidrag är välkomna! Detta mail fick jag sedan vilket säger en hel del om vad man hjälper. Ni ser bannern här till höger eller nedan, bara att klicka sig vidare. Lätt som en plätt!! ---->



"Hej Peter,

Tack för ditt bidrag till insamlingen "Cavalierägarnas barnbidrag"!

Du kan nu följa insamlingen på: 
http://insamling.sos-barnbyar.se/insamling/cavalieragare 

Dina pengar kommer nu att hjälpa de allra mest utsatta, barn som förlorat sina föräldrar eller som riskerar att göra det. 

SOS Barnbyar ger föräldralösa eller övergivna barn en plats i någon av våra barnbyar, där de får en ny familj med mamma och syskon. Vi arbetar också förebyggande genom våra familjestärkande program, där vi stöttar utsatta familjer så att de kan hålla ihop trots svåra omständigheter. 

Oavsett vilka insatser vi gör, är ledstjärnan i vår verksamhet att alla barn har rätt till en trygg uppväxt i en kärleksfull familj.

Vänliga Hälsningar,
SOS Barnbyar 

www.sos-barnbyar.se

Inga kommentarer: