söndag 2 mars 2014

OVER DO IT..

Ibland blir jag bara så trött på mig själv att jag inte kan vara som alla andra människor i Sverige, alltså vara mera "lagom". För jag tror det bara är här hemma i Svedala vi har ett sånt ord som "Lagom", ibland borde jag kanske lära mig att använda detta mera. Men jag skall alltid göra mer än vad som egentligen kanske behövs.

För ikväll kommer jag få besök av en person som vill titta närmre på rasen Japanese Chin. Detta för att utbilda sig och sedan också kunna bli domare på rasen. Jag har haft flera personer här genom åren som vill se och känna mer på ett närmre sätt för att lära sig mer och då också kunna döma rasen på ett bra sätt. Fast idag är det första gången på Japanese Chin, tidigare har det ju gällt Cavalierer. 

Nybadad liten "Rosie"
VOUGES ROIYARU RO-ZU
(Ch. Aranel Kenzo - Ch. Homerbrent Chinki)

Men jag ser det lite såhär när det kommer till detta. Om personerna verkligen tar sig tid och engagerar sig i att verkligen göra sitt yttersta till att lära sig en ras så mycket som möjligt, så vill ju givetvis jag att det skall bli så bra som möjligt. Så nu har jag badat och fixat ALLA Jappar så att de är fina och prydliga tills ikväll. Att göra det är kanske att "Over do it", hade kanske räckt med att borsta på dem lite. Men jag vill ju att de skall vara så fina som det går. Men kan kanske ändå blir svårt, för vi har verkligen inte vädret på vår sida idag.

Sedan ser de ut lite som det gör. Jag har ju det senaste inte varit så flitig på att åka på utställningar. Och då har de heller inte blivit badade och så lika ofta. - Äsch, det får bli som det blir.... 

Jag tycker i alla fall att det är väldigt bra att blivande domare på en ras förkovrar sig så mycket det bara går. Så givetvis ställer jag upp med mina hundar då. Men känner att jag själv är ganska ny på rasen, men tillsammans kan vi säkert lära varandra ett och annat. 

Skall bli spännande, alltid kul att höra vad andra tycker och hur de ser på saker och ting!!

Inga kommentarer: