onsdag 2 april 2014

ETT DYGN BORTA

VOUGES SILVER COIN
(Ch. Vouges Charlatan - Vouges Upsadaisy)

Jag har liksom försvunnit in i valp dimman det senaste dygnet. Då "Kelly", Vouges Silver Coin bestämde sig för att få valpar igår den 1:a April. Så mitt april skämt blev att vara vaken i X-antal timmar. Hade ju faktiskt tänkt att skoja med er igår då jag hade bästa aprilskämtet på G. Men jag var för trött och orkade bara inte att sätta mig vid datan. Får istället börja fila på ett nytt skämt till nästa år.

Jag var som vanligt lite tidig i planeringen och satt och vakade över henne i ett och halvt dygn. Att inte sova på så många timmar gör att man blir helt lost. "Kelly", ja hon fick ju sova mellan varven. Fast skall jag vara ärlig så skulle jag inte vilja byta med henne i alla fall.

Allt gick bra och "Kelly" skötte allt precis som i vilken bok som helst. Trots att ingen valpning är den andra lik. Hon var lugn och cool, så inget var utdraget, det var jag som var för tidigt ute som vanligt. Men jag är livrädd för att somna ifrån och kanske missa vad som pågår.

TRE SMÅ....
(Ch. Clospville Baileys - Vouges Silver Coin)

Igår somnade jag på soffan vid typ sju eller nått, och har sedan sovit sen dess och hela natten. Känns som om jag missat några dagar på något sätt. Glad att jag har Per som fick hålla koll på allt igår när jag fullkomligt dog på soffan. Innan jag somnade kände jag mig nästan som om jag var bakfull eller nått. Hjärnan kändes som sirap och som om den satt löst och skvalpade inne i skallen. Men så är det ibland när man får valpar.

"Kelly" var tjock och jag trodde nog att hon skulle ha typ 4-5 valpar eller nått. Ut kommer tre ganska stora valpar, 2 hanar och 1 tik. Plus en massa vatten... Hon hade väldigt mycket vatten tycker jag för allt var så blött hela tiden. Vet inte hur mycket handdukar som gick åt och hur många gånger jag fick byta för att försöka hålla allt torrt och fint. När allt väl var klart och jag var hur trött som helst så var det bara att bada av "Kelly", vilket var väldigt behövligt.

Sedan efteråt när allt var klart så brukar ju tikarna se så smala och små ut. Men inte "Kelly, hon är fortfarande tjock, men då mat tjock. Men det är ju egentligen bara bra, då har hon lite att ta av nu när hon ligger och diar sina små knattar, som är väldigt hungriga och pigga.

GOTT, GOTTI GOTT GOTT....

Nä, nu skall jag fixa lite och få igång tvättmaskinerna här hemma. Har lite att göra då det inte blir så mycket annat gjort när man får valpar. Dessutom är det kurs i kväll då det blev inställt i måndags. - Huu, kommer min hjärna registrera och lära något alls i kväll???

- Ha en underbar dag!!

Inga kommentarer: