söndag 6 april 2014

JUST DO IT!!

Idag har vi varit iväg för att shoppa lite presenter till min YNGSTA dotter Julia som fyller hela 20 år idag. Inte annat än att man känner sig väldigt gammal. Speciellt när barnen numera växer ikapp mig..  :D

Men när pappa Peter är ute och shoppar så är det svårt att inte shoppa något alls. Behöver inte vara något stort, bara något pytte litet följer med hem. Blir nästan som en tvångstanke att nått kommer jag väl ändå att hitta. Så idag fick jag ångest, men skor funkar ju alltid. Hittade ett par Nike skor som jag tänkte kunde vara lite sköna såhär i vår, men det fanns ju i flera olika färger.


Så inte bara tvångstanke utan även beslutsångest. Så jag funderade på om jag inte kanske skulle ta två par så blir ju allt mycket lättare. Då såg jag en skylt som sa, "Just do it"! Så ja, det blev helt enkelt två par. Ett par röda och ett par gröna. För jag kan hela tiden relatera till och skylla på vad Erica brukar säga när hon är ute och shoppar, - Jag har ju inga mossgröna skor!! - Hahahahaha...


Hiss eller...

...diss?

PS, Per gick ju inte lottlös. För i bilen hade han av någon konstig händelse glömt eller gömt en påse med kläder som han hade shoppat tidigare i veckan eller nått. I den låg två skjortor, 2 par chinos och ett par jeans. :D

Inga kommentarer: