torsdag 1 maj 2014

LITE PÖMSIG...

Det har varit en lång och spännande dag idag. Så nu känner jag att jag är helt slut och redo för att bara slänga mig i soffan och bara slappa en stund.

Trots att det är 1:a maj och ledigt så var jag uppe tidigt idag för att fixa med hundarna innan det var dags att ge sig av till Falkenberg och Hallands Kennelklubb's klubbstuga där vi idag skulle skriva vårt prov för att se om vi klarar av uppgiften att bli ringskereterare. - Jippie, det gick bra!!!

Men ännu är det lite kvar att beta av i utbildningen och då skall vi ut i ringarna och då jobba som elev och aspirant, vilket skall bli både spännande och skoj. Detta måste vi göra på fem utställningar med lite olika krav och då också få godkänt. - Sedan skall det vara klart..... ;)

Fyra glada över våra fina vit/röda kokarder 

Måste säga att jag var lyckligt lottad med sex underbara och trevliga kurs kamrater. Även om vi bara var fyra som skrev provet idag. Och inte att glömma våra underbara och härliga kurs ledare i Berith Uhlén-Svensson mera kanske känd som "BUS" och Jessica Uhlén. Detta har varit mycket större och mycket mer än vad jag faktiskt var beredd på från början. Men också väldigt roligt och lärorikt, blev lite inspirerad. Vad finns det mer för roliga kurser att gå?

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!
Du, det finns många kul kurser att gå, hela vuxenutbildningen vet du, och universitetet...
Fats jag tänker mig att du söker domarutbildning som nästa steg! :-)