lördag 21 juni 2014

JAPPE FLICKOR

VOUGES ROIYARU MIBAE
(Ch. Aranel Kenzo - Ch. Homerbrent Chinki)

Kom precis på att jag inte lagt ut dessa bilder i bloggen tidigare. Glömt det av någon anledning då det ibland finns för mycket ställen att slänga ut sina bilder på, som Facebook och Instagram mm. Men nu är de här och också förevigade i bloggen. :)

Det är något speciellt med Japanese Chin valpar. Har och kommer alltid ha lite svårt att förstå att de inte är populärare som hundras än vad de är. Tycker nästan att alla som har eller vill ha hund borde ha en liten jappe. 

Kolla bara på mig, jag skulle ju från början BARA ha EN. Och då dessutom en hane så att det inte kunde bli några valpar. Men vad sjutton hände?? Det sket sig ordentligt kan man säga. Jappar är nästan beroende framkallande och är som chips, man kan liksom inte bara ta ett och vara nöjd sedan.  Och har jag dessutom inte helt fel så kommer det fler små vit/svarta "dunbollar" inom kort!! 

Fast Cavalierer är givetvis underbara de också, de kommer alltid finnas och ha en stor plats i mitt hjärta.

Tre systrar...
Från Vänster: V. Roiyaru Mibae, V. Roiyaru Fuushi & V. Roiyaru Zama

Inga kommentarer: