tisdag 15 juli 2014

BESÖK!!

Bild tagen  i England 19??

Idag får vi besök från England då Norma Inglis kommer och stannar hos oss i en vecka framåt. Vi skall bara hänga och mysa lite "Busy doin' nothin'". Men vi skall ändå hinna med lite utställningar mm. 

Så härligt att få lite besök och liksom komma ifrån vardagen lite. Man behöver avbrott ibland och just nu är det lite upp och ner här hemma. Mest för att det snickaras och hamras så framsidan ser värre ut än innan, lite som en bomb har sprängts och plankor som har flugit iväg överallt av smällen. Detta bygge gör ju också att inget är normalt med hundarna. De ser ut som skrutt då jag inte riktigt har haft mina vanliga runtier det sista. Men, men... vi överlever...

Tillbaka till Norma, vi har alltid så himla kul tillsammans. Vi har känt varandra i hur många år som helst. Men vi pratar inte varje dag, inte varje vecka och inte varje månad. Men när vi träffas så är det som om vi träffades igår. Ja ni förstår säker hur jag menar. Men i dagens samhälle med alla sociala medier som bloggar, Facebook och annat så är man på något sätt med och uppdaterad hela tiden ändå vad som händer runt alla ens vänner. Kanske lite tråkigt, men det är ju faktiskt så det ser ut idag.

Har många sådana här vänner, vänner som inte kräver varandras uppmärksamhet hela tiden. Vänner som också har egna liv, hundar, barn, jobb och allt var det nu kan vara. Men när vi väl möts så möts vi med respekt och som om vi alltid och jämt har kontakt. Jag gillar det, jag gillar när människor inte kräver att man skall finnas där 24/7. Kanske mest för att jag är sådan själv... För man är ju faktiskt bara ett enda litet samtal bort!!

Är man RIKTIGA vänner så vet man att ens vänner finns där bakom hörnet. Bara att ta kontakt så är man ett igen. Det kallar jag riktiga vänner.... :)

Inga kommentarer: