onsdag 9 juli 2014

VOUGES FOLKETSPARK


- Maj Gaad, här hemma växer det fram en hel Folkpark och dansbana i rask takt. Undrar hur detta skall sluta och undrar var de tänker bygga scenen. Kanske dags att boka in Kicki D för ett första gig om några dagar. Så kan jag bara sitta där på första parkett med en papaya coconut och bara njuta och digga med!!

- Men nä, det blir bra, det blir maffigt. Jag har inte behövt ta fram piskan en enda gång idag. I morgon kommer de igen och fortsätter. De har verkligen slitit i värmen idag. De stackarna nästan skämdes när jag varnade jäkla gång jag tittade ut så satt de i skuggan och svalkade sig. Men jag förstår dem, för jäklars, det var +32 i skuggan på baksidan hos hundarna idag. Tänk då hur det var på framsidan i solen där de stod och hamrade och sågade. - Puh...

VOUGES ROIYARU DEZAIA - "Kissie"
(Ch. Homerbrent Asobu - Homerbrent Betsu)

Jobbigast har det nog ändå varit för mina två tjockisar. "Kissie" börjar bli tjock nu, men man ser inte så mycket på kortet. Syns mycket mer i verkligheten. Och "Sawa", Ch. Homerbrent Sawayaka skall vi inte prata om, hon är som en riktig padda. Stackarn hon flåsar hela tiden och har det jobbigt och tungt. Ibland flåsar hon så mycket att jag nästan är beredd på att det skall komma valpar.

Men de har legat skönt i alla all, för idag har det fläktat riktigt gott. Igår var det +27 eller nått här och det kändes nästan värre då luften stod helt stilla. Just nu ligger alla och sover och ingen flåsar, det börjar bli behagligt ute igen.

Vad har hänt annars idag då?? Jag kommer inte på något mer än att jag hela dagen har fyllt på hundarnas skålar med nytt, fräscht och kallt vatten. För några har idag kommit på den briljanta idén att man kan svalka sig genom att plaska med frambenen i skålen, och då blir det inte mycket kvar där i tillslut. Helt ok, när det gör sånt ute. Men inne vill man ju gärna ha vattnet i skålen och ingen annanstans.

- Nä, nu skall jag faktiskt ta mig en kall dusch, fixa det sista med hundarna och sedan skall jag faktiskt lägga mig på soffan och kolla på fotboll.... Öh?? 

Inga kommentarer: