onsdag 7 januari 2015

"HEMMAFRU"

Eftersom jag alltid är hemma och har varit i väldigt, väldigt många år nu så kan man ju näsan säga att jag är som en liten "Hemmafru". Jag försöker precis som en hemmafru se till att hundar, städning, tvätt och sånt är klart tills Per kommer hem så att vi kan ha tid tillsammans. Faktist lite lyx för oss båda att kunna ha det så.

Så att ge sig iväg och jobba som jag nu har gjort i fyra dagar vill jag lova var och är en omställning. Nu är jag ju inte någon "Hollywoodfru" precis men jag fick höra på MyDog från "någon" för att inte avslöja för mycket som jobbade i SKK's monter i helgen förklarade för mig att de kommit fram till att jag istället är en  "Hallandsfru". Det låter kanske inte lika lyxigt men det funkar bra för mig, det börjar ju i alla fall på H. - Hahaha....



Så idag hade jag faktiskt bokat en tid på Klinik34 för att få till den där riktigt lyxiga känslan om att verkligen vara en Hallandsfru. Tänke att jag skulle gå dit och göra mig vacker och pigga upp mig och fräscha till mig med lite olika preparat efter fyra dagars slit. - Men vad hände....? Jag gick därifrån ful!!

Jag vet inte om ni kommer ihåg men jag skrev ju för ett tag sedan att jag hade fått ljusa fläckar under mina ögon. Jag fick för mig att detta var ifrån när jag opererade mina ögon för ganska exakt ett år sedan. Men Dr Berne hade aldrig sett detta förut, alltså att sådana fläckar skulle uppkomma av operationen. Men samtidigt tyckte han att det var lite konstigt att jag hade fått exakt likadana fläckar under båda ögonen.


Nu visade det sig att det var kolesterolfläckar, och det är ju och var ju inte så snygga. Speciellt inte när man opererat och fixat under ögonen för att det skall se snyggt och prydligt ut. Nä då vill man ju inte ha dessa fula fläckar. Så idag tog vi bort dem, alltså brände bort dem med nån slags apparat. Givetvis fick jag bedövning. Men den doften som blir när man bränner sitt eget kött är ju inte speciellt nice. Kanske skulle det göra en kannibal på någon söderhavs ö lite hungrig och sugen.

Tidigare idag...

Så nu sitter jag här med kirurgtejp under ögonen och är också lite svullen, men det känns ingenting. Jag kommer sedan få sår och sårskorpor som sedan läker och sedan är dessa fula fläckar borta, förhoppningsvis. - Men asså herregud vad jag håller på. Men skall man bli fin får man lida pin. Skall tillbaka på måndag och får väl kanske då stället passa på att fixa till lite med botox, idag var det ju inte så mycket mening med det. - Eller hur?

Inga kommentarer: