tisdag 6 januari 2015

MYDOG SISTA DAGEN


Idag var det sista dagen på MyDog, och idag har jag jobbat på trots att min jäkla öra har spökat hela dagen. Så himla typiskt att det skulle hända just nu. Men fasen för den som ger sig, det var bara att kavla upp ärmarna och göra det bästa av situationen och köra på så gott det går. Det gick bra och jag känner mig trots allt nöjd... 

Nu såhär fyra dagar senare så hoppar det upp många tankar om hur jag skall dra detta vidare. Något som slog mig idag påväg in till mässan var att det hade egentligen varit bra om man fick nu när man hade möjlighet var att kanske jobba med samma ringsekreterare par alla fyra dagar. Tror faktiskt att man hade lärt sig mer och att man fått en större trygghet. 


För när man jobbar såhär nära varandra då det ibland blir väldigt intensivt så måste man kunna läsa av varandra. Man måste vara samspelta och på en dag där och en dag där var det väldigt svårt och ibland ganska jobbigt. Tänk bara att man fått jobb och skall då sitta i kassan på typ Netto. Men för att göra det så skall man gå en utbildning i fyra dagar. Denna utbildning är på fyra olika ställen i fyra dagar, då ICA på lördag, COOP på söndag, Willys på måndag och Hemköp på tisdag. Alla dessa butiker har olika kassasystem men vill ju ha samma resultat i slutändan men jobbar ändå på helt olika sätt. 

- Äsch skit samma, nu gick det ju bra men ni kanske förstår vad jag menar. Man visste liksom inte dag till dag vad som väntade och på vilket sätt man skulle jobba vilket faktiskt var det jobbigaste och svåraste. Men nu är i alla fall mitt intyg snart fullt av autografer från våra kända ringsekreterare. Känns så skönt och nu har jag "bara" en aspirant till att göra sen är allt klart!! Härlig känsla....

Idag har jag jobbat med ett par som har jobbat MASSOR med gånger ihop. De känner varandra utan och innan och vet precis vad de kan vänta av varandra och då blir det liksom bara bra och allt rullar på. Att gå elev och aspirat som jag gjort nu i fyra dagar gör att man ibland känner sig lite i vägen, man liksom stör flytet och det som gör dem så samspelta. Men det är väl kanske så det måste vara, för hur skall det annars bli till nya ringsekreterare? 

Som domare i ringen idag hade vi Karl-Erik Johanson och han hade ett gäng spetsar att döma. Jag har var inkallande igår så idag fick jag skriva en helsikes massa kritiker idag istället. Det skall gå fort, det skall bli snyggt och sist men inte minst, det skall bli rätt. Men Karl-Erik var snäll och tog det lugnt med mig då han både visste att jag hade ont i ena örat och att det var min första gång att skriva. Men jag skall ärligt säga att med de snälla och trygga, goa och underbara ringsekreterarna Kristian Wahlström och Maria Sand vid min sida så gick det ännu bättre. 

- Tack MyDog och Tack till alla som har hjälpt mig dessa dagar!!!! 

Inga kommentarer: