söndag 15 februari 2015

SOLLENTUNA


Såhär dagen efter så måste jag säga att jag hade en mycket trevlig dag. Alltså inte bara för att det gick bra utan rent allmänt med att få träffa alla så glada och trevliga uppfödarkollegor. Det var ju ett tag sedan vi var iväg nu och om jag inte minns fel så var det i augusti förra året. Så ja, det kanske var dags... Jag åkte helt utan förväntningar, åkte mest för att det skulle bli kul och för att få en helg hemifrån. Men herrgud, inte kunde jag ens drömma om att det skulle gå som det gick. 

Mark Sedgwick & Michael Levy (kennel Pascavale) hade fått äran att döma årets första special i Stockholm eller närmre bestämt i Sollentuna Rackethall. 139 Cavalierer var anmälda och vi var beredd på en lång dag och hade bokat hotell även till söndag. Men det rullande ändå på ganska fort så vi beslöt oss för att dra hem. Alltid skönare att vakna upp i sin egna säng. Det gick i ett rasande tempo hem, vägarna var fina och inte alls mycket trafik. Så vi hann faktiskt hem till Mellon. :D

Johanna och Billy har varit här och tagit hand om hundarna. De var så gulliga så att alla hundarna hemma var matade och klara när vi kom hem. De hade även lagat middag som stod redo och klar på bordet när vi kom hem. Lyxigt värre, så det var bara att äta och sedan slänga sig i soffan och se både Mellon och QX galan. 

BIR Valp - Clopsville Loretta
BIM Valp - Chadyline Corleone

Det var två ringar och Mark hade valpar och hanar i sin ring. Michael hade alla vuxna tikar i sin ring. Vi hade tre debutanter med oss och lilla "Lulu", Clopsville Loretta gjorde det jag trodde var omöjligt, möjligt med att bli BIS-Valp. Hela 26 fina valpar hade hon också att tampas med....

Clopsville Mojito - Res-Cert

Mark fortsatte sedan med de vuxna hanarna och där hade vi debutant två med "Mojo", Clopsville Mojito. Han är bara cool och glad så jag var inte så orolig för honom då jag legat på latsidan och inte koppeltränat så värst mycket. Han skötte sig riktigt bra och blev 2:a i juniorklassen, slagen av en vacker Finsk hane som sedan gick och blev BIS. Trots att han blev slagen i klassen så blev han ändå 3:a bästa hane med Res-Cert.... inte illa...

BIR & CERT - Gillespie Diamond Chaser
BIM & CERT - Aranel Infinity

I den andra ringen jobbade Michael på med alla tikarna. Först ut oss var debutant tre, lilla "Mimi", Aranel Infinity. Jag blev helt tagen då hon vann juniorklassen som var en av dagens största klasser med hela 18 stycken. Väldigt glad blev jag också att lilla "Lina", Vouges Maybelline placerade sig som nr 4 med CK. "Lina" bor och visas av Kari & Dan. 

Redan här kände jag mig väldigt, väldigt nöjd med dagen och mina små som skött sig så bra. Men dagen var inte slut och bästa tik skulle utses. Jag var inte ens nervös för jag kände liksom inombords att det kan inte bli mer nu. Men vad händer, lilla "Mimi" går och blir Bästa Tik och får sitt första Cert på sin allra första utställning. Helt otroligt jag vet inte riktig vad jag skall säga mer om denna dagen. I alla fall, "Mimi" slutade dagen som BIM och BIR blev den finska hanen som slog "Mojo" i junior klassen, Gillespie Diamond Chaser.

Trötta med glada och nöjda styrde vi sedan kosan mot Göteborg och Kungsbacka. Tack alla för en mycket trevlig dag och grattis till alla vinare. Tack också till Jean, Rick & Mark som är uppfödare till dessa tre hundar. Känns faktiskt lite som om jag vill göra detta igen!! 

1 kommentar:

Anna sa...

Grattis till fina resultat:)