söndag 19 april 2015

NYA SÄNGAR


Jag har sååå tröttnat på blöta illaluktande fällar som det både tuggas på som pissas på. Jag fick helt enkelt nog och slog nu till och köpte ett gäng nya sängar från Kuranda till hundarna, närmre bestämt 8 stycken. Nu jäklar skall det bäddas och det är nu slut på att leka monster med att förstöra och slut för mig att tvätta fällar och filtar var eviga dag... 

Men jag skall erkänna att det känns lite kallt och kalt. Det tycker nog hundarna också för de fattade nog inte riktigt att man skall hoppa upp i dem och lägga sig. De tog en stund innan de fattade galoppen och jag får ge det några dagar och se hur det går. Men än så länge verkar det gå bra och Cavalierer som Jappar kryper nu ihop en en enda stor hög tillsammans, som om det vore deras gamla sängar och korgar. 

Men detta med att tvätta och tvätta hur kul är det egentligen och hur många tvättmaskiner har man inte förbrukat genom åren. Jag har i och för sig en till oss och en till hundarna med ändå. Jag tröttnade för flera år sedan på att dela tvättmaskin med hundarna. De funkade bara inte, kläderna blir ju förstörda men fällarna blev rena. De har även en egen torktumlare.... 

Sängarna är verkligen jättefina och matchar perfekt in i deras nya rum. Mörkgråa eller "smoke" som de heter med stålben. Snyggt, stilrent och väldigt slitstarkt och praktiskt. Vill ni titta närmre på dessa sängar så hittar ni all information HÄR!



2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken storlek på säng tog du ?

Vouges sa...

Några är L och några XL så många får plats att mysa.