lördag 23 maj 2015

BARN MED HUND


Jag har i alla år gjort mitt allra bästa för att slippa döma "Barn med hund". Jag har lyckats riktigt bra men idag kom jag inte undan, men det skall vara första gången för allt. Jag har undvikit detta moment då jag är alldeles för blödig och tycker faktiskt det är en tuff uppgift när det är barn som tävlar och inte hundar. I den "vanliga" ringen är det ju hundarna som tävlar så det är inte samma sak. Mycket, mycket lättare... Sedan finns det dåliga förlorare där också, men det är ändå inte samma. 

För jag vet hur barn är, ingen vill förlora. Men har man sju unga duktiga förmågor som tävlar i ringen och bara får eller kan placera fyra så blir ju matten enkel, man måste göra det tuffa och säga tack och hej till tre stycken. Jag bara bet mig i underläppen och gjorde det bästa jag kunde....  Hoppas nu jag kan slippa detta lika många år nu framöver som jag hittills lyckats hålla mig undan. 

Men det är väldigt gulligt och charmigt och titta på dessa ungdomar i ringen, känns som det inte var så längesedan man själv stod där i ringen. Nervös och siktet inställt på allt som glimmar rött i ringen!! ;)

1:a

2:a

3:a

4:a

Inga kommentarer: