måndag 18 maj 2015

DET KOM ETT PAKET...


Jag fick ett paket från Sportsmart häromdagen, har bara inte riktigt hunnit med att berätta om detta. Men det är såhär att jag har en väldigt dålig rygg och har alltid haft det. I alla fall så länge jag kan minnas. Är ingen gnällspik så jag gillar inte att skriva att jag har så ont och att jag är så dålig. Orkar heller inte se hur alla andra skriver hur sjuka de är hela tiden. Asså herregud, du är förkyld men inte döende. Finns alltid de som har det värre, så tänk på det!! 

När man tittar på Facebook eller andra sociala medier så tycker jag mig se att vissa människor tror det är någon slags tävling i att ha mest krämpor. Status efter status kan man läsa hur sjuka vissa är. Jag vet inte men jag tycker det är väldigt tröttsamt, och de som då kanske har dödliga sjukdomar skriver och säger inget. De är bara så himla tacksamma att de fortfarande får vakna upp på morgonen och leva livet så gott det går. 

I alla fall, MIN tur att gnälla lite nu. Jag är inte döende men har som sagt ruskigt dålig rygg och även leder. Vissa dagar har jag väldigt, väldigt ont. Jag känner mig som 89 och kan knappt räta ut kroppen. Konstig nog så är min kropp som en livs levande väderstation. För jag känner av smärtan mer när det kommer att bli kallt eller fuktigt. Är det lite varmare och torrare så är jag pigg och alert som en 20 åring. 

Jag har i alla fall lärt mig att leva med smärtan och jag tackar gudarna för att jag har en ganska hög smärttröskel för att ha ont är inte kul och ibland sätter det sig på humöret då man inte riktigt vet vart man skall ta vägen, hur man skall ligga eller sitta. Tror det ligger lite i vår släkt att ha ont i rygg och leder, bara att vänja sig och leva på så gott det går. Men oavsett hur ont jag har så känner jag mig aldrig begränsad vilket är skönt. Jag kör på oavsett hur ont det gör, det är bara att bita ihop. Kan ju inte direkt sjukskriva mig från hundarna, det kommer liksom ingen vikarie i alla fall.... 


Jag är inte mycket för piller och tabletter även om man kanske måste ibland. Jag har tidigare varit flitigt med att gå 1-2 gånger i månaden och fått massage. Har slarvat det sista och det har jag verkligen fått känna av. Jag tränade mer förut, har slappat med det också men jag tror att vårdar man sig själv så går allt. Ibland glömmer vi av att investera i våra egna kroppar, kroppar som skall bära oss livet ut. 


Jag har diverse skydd och stöd hemma, tror INGEN har sett mig använda dessa då jag lämnar smärta, stöd och skydd hemma när jag åker bort. Men bra stöd och hjälpmedel finns faktiskt, och jag tycker man skall ta till det som behövs för att lindra smärta. Jag fick detta ryggstöd skickat till mig från Sportsmart då jag beskrev mina problem för dem och satan i gatan det var nog det bästa jag haft och testat. Ni hittar alla olika rygg stöd HÄR


Vulkan skyddet sitter som en smäck runt min midja och bara efter en liten stund så tänker jag inte ens att jag har det på mig. De förra jag haft liksom lossar och öppnar sig då man typ böjer sig fram. Men detta sitter verkligen kvar och fast som en korsett och ger ett riktigt skönt stöd. Det blir varmt och skönt men inte så obehagligt varmt att man svettas och måste ta av då och då, för det har mina förra gjort, inte speciellt nice...


Har ni också kanske ont i ryggen, knän eller har ni kanske brutna handleder som jag så tveka inte på att gå in och beställ era stöd, skydd och hjälpmedel. Ni hittar allt ni behöver på Sportsmart HÄR!!
Sponsrat inlägg

Inga kommentarer: