torsdag 11 februari 2016

ATT KOMMA I FAS...

CH. CLOPSVILLE SANTA CLARITA
(GBCH. Aranel Genesis - Clopsville Santa Barbara)

Att komma i fas och ikapp detta skitväder och allt det medför känns nästan som en uträknad kamp och förlust. Står och borstar igenom lite hundar idag och detta skitväder gör det ju inte lättare precis. Men det är bara att kämpa på och lite låtsas som att man faktiskt vinner detta kriget. Nu vill jag ha torrt väder och värme och sol... 

Men mentalt så känns det ändå på något sätt som jag är i fas. Vi skall ju inte till Sollentuna och Cavalierspecialen i helgen så det blir en lugn hemma helg. Då hinner man säkert med mera sånt som man tidigare tänkt typ ta i morgon. Jag är proffs på att göra saker i morgon, men jag tror det blir så när man går hemma. 

Resan till England närmar sig och tror vi är i fas där också. Allt är bokat och klart, skall bara när det närmar sig fixa lite med hundpass och sånt. Men allt annat är bokat och klart, så det känns ju också toppen. Helst hade jag ju satt mig på ett flygplan och bara svischat fram och tillbaka men nu blir det till att sitta x-antal timmar i en bil i stället. Men det går bra, det blir spännande. Det är mycket som händer just nu och det ser jag fram emot. 

Nu känner jag att min rygg inte riktigt klarar av att borsta och fixa mer hundar idag, så som sagt... jag tar resten i morgon...   ;)

Inga kommentarer: