söndag 12 juni 2016

CAVALIER TOP 20


- Hoppsan.. detta var jag inte riktigt beredd på. Årets Cavalier är så här långt nu räknat och vår lilla "Mimi", Ch. Aranel Infinity ligger just nu som nummer ett. Hennes kennel kompis "Mojo", Clopsville Mojito ligger 4:a men leder då som årets hane & årets tricolor. Så kul, men det känns inte ens som om vi har varit på några utställningar i år. 

Kul så länge det varar för jag kommer då verkligen inte ge mig ut i någon poäng jakt. Har dessutom lite andra planer så denna lista kommer se lite annorlunda ut om bara ett tag - om jag själv får gissa. Men som lite kuriosa så blev faktiskt "Mimi's" syster Aranel Eternal Engelsk Champion idag. Inom loppet av 2 veckor fick hon tre cert och sedan var allt klart. Alltid kul med familjer som håller måttet och jag är väldigt glad över att ha både "Mimi" och "Mojo" här hemma. 

Nedan två av de senaste bilderna på "Mimi" och "Mojo" när de gås igenom på bordet på specialen i Eskilstuna av domarna Sheena Maclaine & Andy Wella. Det blev ju inget Vänersborg för oss så Borås blir nästa och sedan Tvååker och sedan.....  ?

CH. ARANEL INFINITY
(Ch. Pascavale Nathan - Aranel Evita)

CLOPSVILLE MOJITO 
- 6 Cert & 4 Res Cert
(Ch. Gamble On You Des Contemplations at Pascavale - Clopsville Sea Breeze) 

Hela listan hittar ni på Cavaliersällskapets hemsida eller klicka HÄR!! 

Inga kommentarer: