måndag 4 juli 2016

VILKEN HELG!!

Herregud vilken helg det blev i Borås. Hade ju nästan tänkt stanna hemma då vädret inte såg ut att bli så bra men vi trotsade det och åkte i alla fall och tur var kanske det för vädret var ju helt ok och sedan gick det ju riktigt bra också.

Väl hemma efter utställningen på lördagen så kom tankarna igen om att stanna hemma på söndagen då "Mojo" blivit champion och vi inte riktigt hade något att jaga. Att vädret såg mörkt ut inför söndagen gjorde ju inte tanken lättare. Men jag hade ju till söndagen även anmält två Japanese Chins. Och lite trött och seg efter en lång dag hade jag inte riktig lust att ställa mig och bada två hundar till.

Men jag ändrade mig lite i alla fall. Badade i alla fall en av de två och tänkte att regnar det så gör det. Behöver i alla fall inte försöka hålla dem rena för ännu en dag. Och just nu känner jag mig riktigt nöjd att jag trotsade allt vad sovmorgon och ligga på soffan och lata mig heter.

BIR - Ch. Clopsville Mojito & BIM - Vouges Odd Molly

Vi lämnade ett soligt Kungsbacka tidigt söndag morgon och tog med oss solen hela vägen till Borås. Riktigt skönt att man faktiskt kan göra så trots att appen i mobilen säger att det skall bli både åska och ösregn. 

Dagen började med att lille "Phoenix", Clopsville Phoenix som vi samäger med Kari och Dan (Glittertind Kennel) vinner juniorklassen. Det försätter sedan med att "Tim", Vouges Invictus vinner Öppenklassen och han ägs av Caroline Jacobson och sedan vinner "Mojo", Ch. Clopsville Mojito Championklassen. 

I bästa hane sedan blir "Mojo" blir bästa hane och "Phoenix" blir 3a med sitt första cert. Bra start på dagen eller hur? Eller nä, hade ju med mig lilla Jappen "Zama", Vouges Roiyaru Zama och hon var ju föst in på morgonen i en annan ring. 10 Jappar var anmälda för Adam Ostrowski från Polen och "Zama" vann sin klass och slutade som Bästa Tik och BIM med sitt andra Cert på sin 3dje utställning

VOUGES ROIYARU ZAMA 
- 2 cert & 1 Res-Cert

Nu kan vi gå tillbaka till Cavaliererna och tikarna där vår "Molly", Vouges Odd Molly var först ut med att vinna unghundsklassen. Sedan vann "Mimi", Ch. Aranel Infinity championklassen. I bästa tik denna dag drog "Molly" det längsta strået med att bli bästa tik och fick då sitt första cert. "Mimi" blev placerat som 3a Bästa tik. En riktigt lyckad dag då vi helt plötsligt fick allt. 

I BIR och BIM vann "Mojo" över "Molly" som slutade som BIM. Men Molly fick nog den finaste kritiken vilket jag inte glömde hämta som jag annars ibland tyvärr brukar göra. 


Domaren på Cavalierer som var Moira Grant-Cook från Irland hade dessutom med sig presenter som hon hade gjort till dagens BIR & BIM. Jag blev helt förvånad över att hon lagt ner sånt jobb. Två fina glas statyetter men ingraverad text. Hur gulligt som helst tycker jag, inte alltid man får sådana fina saker på en utställning. 




Så ja en lyckad helg blev det då med 1 BIR, 2 BIM, 4 CERT och en NY Champion!! Jag är just nu väldigt glad och stolt att jag trotsade både väder och latmasken. - You have to be in it to win it. 

Nu skall jag bara försöka hitta energin för att ladda om inför två dagar i Tvååker nästa helg. Skall faktiskt bli kul och då kommer ju dessutom "Uno", Ch, Vouges Roiyaru Share-Do med oss och om jag inte minns helt fel så har jag även anmält fyra Cavalierer till denna helg och inte tre som vi hade med oss i Borås.