tisdag 18 oktober 2016

GROUND ZERO


Tiden bara rusar iväg här och vi är på språng hela tiden. Inte en lugn stund och jag har till och med fått blåsor på fötterna efter allt vandrande. New York är stort och det blir liksom att man går och går hela tiden. 

Underbar stad, underbar atmosfär som är väldigt svår att beskriva. Man måste komma hit för att förstå hur denna stad är. Vi har inte varit här många dagar men vi har ändå hunnit med massor. Vi har bland annat åkt sightseeing buss runt hela Manhattan och där igenom också sett mycket. Igår var vi på Woodbury Outlet och shoppade som galningar. Men då mest till våra små barnbarn. Tror att jag och Per köpte en t-shirt var eller något sådant. 

Känns konstigt men när jag går in i en butik och ser något fint så känns det som om jag har det redan. Jag behöver inte mera, mina garderober är fulla i alla fall. Jag behöver liksom inte en vit t-shirt no.99 och jag behöver inte jeans no:27. Så roligare att shoppa till de små som hela tiden nu behöver nytt när de nu växer som galningar. Fick precis innan vi åkte till Woodbury Outlet från Johanna och Madelene att båda precis varit på BVC och hur mycket de redan växt. Så toppen när vi skulle shoppa loss lite. 

Idag har vi tänkt att ta oss ner till den södra delen av Manhattan. Tror det finns en del att se där som Frihetsgudinnan, Ground bero och kanske ta en vandring senare ikväll över Brooklyn Bridge och se ut över ett upplyst Manhattan.... ;)


Inga kommentarer: