lördag 8 oktober 2016

JAMIE'S DOPDAG


Idag var vi på dop igen, denna gången var det Jamies' tur. Vi samlades i Starrkärrs kyrka där även jag faktiskt är döpt en gång i tiden. Massor med människor kom till dopet och jag tror vi var ca 80 personer eller nått sådant. Jamie är en poppis kille. 

Fin kyrka, trevlig dop men om jag skall vara helt ärlig så blev det lite mycket prat om träd och hur man beskär dem och hur man planterar nya. Ett tag kändes det som om vi var på en föreläsning på Plantagen. Men i slutet förstod vi alla att Jamie nu är ett löv på ett träd. - Hum... ja, nått sånt om ni förstår vad jag menar...   ;)

När fadder Johanna med sin lilla dotter sjung i kyrkan så blev allt så himla fint. Det var faktiskt så fint att mina ögon blev helt fyllda av tårar. Jag glömde helt bort att fota dessa två, ett halleluja moment skulle jag vilja säga. 

Efteråt samlades vi i Nols församlingshem för att åter igen äta tårtor gjorda av Susanne. Lika fina och lika goda som på Mollys dop. 

- Tack lille Jamie för att vi fick komma på ditt fina dop!! 



Faddrarna Johanna och Andreas


Pappa Jesper läser en bön




Mamma beställer denna...

.... och pappa denna!! 


Ett träd i kyrkan fylld med silverlöv

Inga kommentarer: