måndag 8 januari 2018

ATT SLUTA RÖKA

Nu har jag varit rökfri en hel vecka. Asså helt galet och jag liksom klappar mig på axeln hela tiden och säger - Åh, vad du är duktig Peter! 



Men fasen vad tufft det är ibland. Jag får verkligen stålsätta mig för att inte falla dit. Egentligen är jag kanske inte så röksugen utan det är mer alla vanor man har, vanor som man lägre inte kan göra. Man måste ändra massor av annat i sitt liv som rutiner mm.

Ibland kan jag faktiskt känna en saknad och en sorg. - Jag vet, helt galet att man ens känner så. Att man har sorg efter något som dödar en. Men där ser man vilken slav man är under dessa cigarretter. De har verkligen styrt hela mitt liv. Ibland känner jag till och med att jag har tråkigt. - Haha... så sjukt!!

Trodde det skulle bli lite extra tufft att vara på utställning och MyDog i helgen men det gick faktiskt bra. Men får man typ cert och vinner eller nått så har man ju alltid tidigare rusat ut och firat detta med en cigg. Nu blev det inte så, utan man får fira på annat sätt. Hur vet jag inte ännu för jag har inte kommit på något bra annat än att äta något. Jag vet inte om det är ett så himla bra substitut det heller.

Känner också att jag sover sämre, jag vaknar hela tiden men somnar snabbt om igen. Man brukar ju också säga att man får höra sanningen av barn och fulla människor. Kanske skulle jag vilja lägga till människor som slutar röka. - Hehe... Men jag får nog säga att jag själv känner att mitt humör inte har ändrats så värst mycket. Men detta kanske man inte skall fråga mig utan de som istället lever med mig.

Men visst kan jag känna en viss irritation, att jag lättare går ingång på saker jag inte ens brytt mig om innan. Typ som när jag läser på FB - Vad händer med vår ras?? Det rullar då in lite kommentarer och sedan är det stopp. Ingen som skriver föder direkt upp rasen längre men trycker allt går åt helvete av någon anledning, Men man måste ändå gnälla lite och på något sätt trycka till alla andra som faktiskt håller på med rasen. Som kämpar och gör sitt bästa med de förutsättningar man har.

Det blir en lite översittar-känsla och man ser nästan ned på dem som försöker och kämpar att de inte kan något och har missat allt hur rasen skall se ut mm. Att man då som "gnällare" faktiskt kan bättre, vet bäst och kan allt. Detta trots att man då inte bidrar eller ens försöker som många andra faktiskt gör. För mig blir det lika dumt som att dela en bild på Facebook på svältande barn i Afrika och sedan tro att de skall bli mätta. Eller att skicka vidare en cancer ängel i messenger som kedjebrev och sedan tro att alla man känner som har cancer skall bli friska.

- Nä, gör något då. Skänk en slant till cancerfonden. Eller bara visa oss som försöker hur man skall göra för att de skall bli lika bra som ni kan. Eller sätt in pengar på röda korset så blir barnen i Afrika glada. Jag tycker faktiskt inte att man inte bara kan sitta och gälla och slänga med fraser som  - Det var bättre förr. Inget förändras eller blir bättre av det. För mig blir det bara väldigt nedvärderande för de som verkligen kämpar och faktiskt gör sitt bästa.

Så nu brann det loss lite i Herr Gustafssons huvud. Men jag skyller på att jag slutat röka..... 😂😂

- Ha nu en underbar vecka!!

Inga kommentarer: